Kjøp og montering av Michelindekk

Michelin_logo_background1516973597.png

Nøkkelinformasjon om Michelin

Historien om Michelin begynner i 1889 da de to brødrene André og Édouard Michelin bestemmer seg for å begynne i gummisektoren og spesialisere seg på dekk. Årene går og merket utstyrer seg med stadig flere kjøretøy: de første demonterbare dekk til sykkler i 1891, begynnelsen på gummidekk til biler 1895 og i det 20. århundret er det flyenes tur.

Gruppens hodvedoppfinnelse finner sted i juni 1946 da ingeniørene skaper radialdekkene. I motsetning til «diagonal»-dekkene ligger dekkenes kordlag radialt overfor hverandre. Denne teknikken gir mer fleksibilitet og motstand mot sjokk.  Den berømte Bibendum veier tungt på dekkmarkedet med en andel på 23,5 milliarder dollar i 2015. Det er mange dekk, 184 millioner for å være presis. Gruppen blir nummer 1 i Frankrike og nummer to på verdensbasis. Hver dag jobber 111 700 ansatte, 223 400 små hender (og mer enn 2 millioner tær) som aktiverer seg for å produsere gummi av best kvalitet og som er made in France.

 

Produktene og teknologien Michelin

Firmaet tilbyr et stort utvalg av komplette produkter for alle typer kjøretøy. Som god elev blir det best på alle områder. Bilproduktserien brer seg fra bybiler til yrkesbiler til 4x4 og SUV. Og de tohjulte kjøretøyene trenger ikke å være sjalu for Michelin utstyrer også motorsyklene, mopedene, uten å glemme syklene (vei, terreng). Å transportere varer eller personer er ikke noe problem Michelin som har en egen kategori for lastebiler. Firmaet har store planer med sin gummi til landbruksmaskiner og til byggeteknikk. Lidenskapen for fly banker fortsatt i hjertet til Bibendum som har en egen serie viet flytransport.


«EN BEDRE MÅTE Å GÅ FREMOVER» Det er løftet Michelin gir sine kunder med sitt slagord. Gruppen har ikke valgte verbet « gå fremover» for ingenting, med dette mener de ikke bare å kjøre fremover men også fremskritt i en global betydning. Michelin fører denne politikken både internt og eksternt. Velvære for sine kunder og for sine ansatte er deres viktigste prioritet.

Michelin begynte sitt eventyr som sportsleverandør i 1891. Denne begynnelsen markeres av seieren til syklisten deres Charles Terront i sykkelløpet Paris-Brest-Paris. Etter det følger en rekke seiere blant annet 48 verdenspremier i rally, 24 seiere i 24timers løpet i Mans og 398 seiere i verdensmesterskapet for motorsykler (Superbike og MotoGP) i en 100 årsperiode av sportshistorien.
 

Merket Michelin

Fabrikantens ambisjon er ikke bare å være lederen på markedet. De ønsker også å forbedre hver og ens mobilitet. Selvskapet ønsker å følge de reisende på deres daglige reise. Derfor har de utarbeidet en strategi basert på kundenes  komfort, sikkerhet og velvære. 

 

Michelins varighet

I 2013 startet Michelin Michelin Environmental Footprint (MEF) som overtok etter Charte Performance et Responsabilité Michelin, skapt i 2002. Alle initiativene deres har som mål å minske firmaets impakt på miljøet.

Siden 2030, har Michelin ønsket å redusere 20% av bildekkforurensingen (30 millioner tonn av CO2). Det finnes enkle måter å redusere sitt bensinforbruk: kjøre saktere, skifte gir oftere eller fylle nok luft i hjulene! Michelin ønsker å lære bilbrukerne bærekraftig kjøring.

 

Samarbeidet mellom Point S og Michelin

Point S og Michelin Tires har en lang kommersiell historie på flere markeder. Det internasjonale samarbeidet er i de senere årene blit så styrket at de er blitt verdenspartnere.

Partnerskapet er veletablert i mer enn 18 land rundt omkring i verden med flere hundre dekk solgt hvert år. Fellesmålet til Point S og Michelin er å utvikle et samarbeid i de landene hvor Pont S har filialer, ved å bruke forhandlingskapasitetene til hvert bilutsalg og samtidig garanteres lønnsomheten deres på lang sikt. Serie med Michelinprodukter Pilot Sport 4: teknologi “Dynamic Response” : et hybrid belte av aramid  som straks og presist overfører informasjon fra ratt til vei. Ultrareaktiv utforming som tilpasser seg hele tiden veien og optimiserer på denne måten veigrepet. Utmerket veigrep og bremsesystem på våte veier takket være en ny gummi av funksjonell kautsjuk og silisium.

Primacy 4 : dens nye utforming gir et storartet veigrep på fuktig jordoverflate, til og med med slitte dekk, og også et tilleggsgvann evakuasjonsvolum på  22 %. MICHELIN Primacy 4 gir en eksepsjonell bremseytelse på fuktig underlag, både ny og brukt uten å ødelegge dekkenes varighet.

Crossclimate : fleksibilieten til gummiunderlaget gir et maksimalt veigrep uansett temperatur. Den harde og spisse utformingen av gummidelene forbedrer bremseytelsen på tørre underlag. Den unike og varige “V”-utformingen øker gripeeffekten på snøen fra første til siste km. Rullestripens robusthet optimiserer varigheten.

Alpin 6 : nyeste type gummiblanding med sterk vinter- yteevnen. Teknologien "Traction Booster Compound" styrker snøgripeeffekten etterhvert som dekkene slites.
For små varebiler og vogner, finnes  også ’Agilis som finnes i vinter- og sommerversjon og også til alle fire årstidene.

Kjøp Michelindekk i Norge! 

Er du på jakt etter Michelindekk? Ta med en gang kontakt med ditt nærmeste Point S senter for finne og innstallere dine dekk av en av våre eksperter.   

No stress with PointS
  • icon-chrono1509973987.png
    LØFTE 1

    Vi garanterer at vi alltid skal gi deg best mulig informasjon og råd om dekk og felger- vi er uavhengige av alle produsenter og vil derfor alltid være objektive!

  • icon-quality1509973987.png
    LØFTE 2

    Hos oss i Point S er servicen god hos alle våre verksteder, slik at vi alltid gir deg en optimal opplevelse!

  • icon-tire1509973988.png
    LØFTE 3

    Hos oss vil du alltid få riktige dekk, felger og tilhørende tjenester til konkurransedyktige priser!

Loading...Please wait
Point S bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre internettsidens innhold mer personlig og forbedre din opplevelse som bruker. Ved å fortsette å surfe, aksepterer du bruken av informasjonskapslene. Klikk her for å få vite mer. Fortsett